Satu bulan.

Dua benda yang aku rasa sangat-sangat bersyukur hari ni.

Satu.

Alhamdulillah. Dah cukup satu bulan buat bisnes dengan kakak. 

Walaupun bisnes jual biskut dengan kuih je sambil tunggu dapat kerja ni, boleh kata, order tak pernah putus. Rezeki tiap hari ada. Alhamdulillah syukur.

Hari ni, sempena cukup satu bulan buat bisnes, dapat jugak hulur duit sikit dekat baba dengan umi. Walaupun tak sebanyak orang lain, tapi dapat bagi hasil sendiri ni rasa dia tu berbeza. Macam terkedu, nak nangis pun ada. Selama ni, baba dengan umi yang hulur duit dekat kami. Kali ni, kami pulak yang hulur duit untuk baba dengan umi. Baba dengan umi pulak macam biasa lah, "eh ambik balik duit ni. Simpan." "Rezeki baba umi." Simple.

Bagi aku, bila kita memberi, lagi-lagi pada mak ayah kita sendiri, berkat tu ada. Lagi murah rezeki. Tanpa sokongan baba dengan umi, mesti tak bergerak jugak bisnes ni. 

Alhamdulillah. Syukur. Allah mudahkan urusan kami.


Dua.

Alhamdulillah, syukur selalu dikelilingi orang yang baik-baik. Lagi-lagi yang suka berkongsi ilmu.

Aku, jenis yang suka minta orang doakan aku. Sebab, bagi aku, bila kita minta doa daripada orang lain, makin ramai yang doakan kita. Dan aku yakin, doa doa mereka Allah akan makbulkan. 

Kebetulan semalam, tiba-tiba jadi nak tahu doa apa yang orang lain selalu amalkan setiap hari. Tanya di instagram tapi dalam hati "kalau orang share alhamdulillah, kalau takde takpe." Tapi hari ni, tengok respon orang, alhamdulillah. Ramai yang share doa yang diorang selalu amalkan. Tak ramai respon, takpe. Doa yang sama pun, takpe. Aku cuma nak tahu, sebab aku pun nak amalkan jugak doa doa yang mungkin aku terlepas pandang. Dan memang terbukti, orang orang baik ni ramai. Rezeki aku dikelilingi orang yang baik-baik. Alhamdulillah.


No comments:

Post a Comment